counter

Klik Disini Untuk Mengetahui Lebih Lanjut.

Isnin, 30 Januari 2012

KECEWA, MERAJUK, MARAH, GEMBIRA, SUKA, SEDIH DAN ............

Assalamualaikum dan Salam Persahabatan. Apa khabar sahabat-sahabat mayaku ? Ku doakan kalian semua sihat selalu. Sedang aku menulis blog ini, haluan telingaku dihiburkan dengan lagu nyanyian Headwind. Rockers 80an terkenal dengan lagu "Segalanya Mungkin". Fuhhh... layan abis lagu ni. Teringat zaman remaje dulu-dulu. Heheh... layan jiwang sekali la, tak salah bukan ?

Untuk sekian kalinya, aku membicarakan hal yang berkaitan perasaan. Diharapkan rakan pembaca menilainya daripada sudut yang positif dan bukannya menilai daripada sudut yang kontra daripada matlamat asal penulisan aku berkaitan tajuk ini.

Ketika umurku menjangkau 29 tahun sedikit detik lagi, aku diuji dengan perasaan rajuk, kecewa dan sedih. Biasalah, orang tengah panas bercinta-cintun gitu. Ia adalah normal bagi mereka yang melayari bahtera cinta. Mungkin ujian ini bagus untuk mengajar kita erti kesabaran. Walaupun kita semua tahu, kesabaran itu punya hadnya sendiri. Itu sudah sedia maklum. Ketika bercinta, semua perasaan bercampur aduk. Marah tapi sayang, benci tapi rindu, kecewa tapi cinta. Itulah gambaran gabungan perasaan ketika bercinta yang mana, bercinta itu adalah HIPOKRIT seperti yang digambarkan oleh sekelompok manusia yang tidak percaya kepada cinta.

Aku tidak menujukan cerita peribadiku ini kepada sesiapa, tetapi sekadar melepaskan "kandungan" perasaanku ini kepada dunia maya. Mungkin ia tidak molek tetapi dunia sedia membaca dan tekanan yang aku alami kurang sedikit. Seperti lirik sebuah lagu nyanyian Bondan Prakaso "Cause Everything Its Gonna Be Okey" dan Ku kan selalu ada untukmu tetapi kau tidak selalu ada untukku. Aku suka lirik lagu dan perkataan itu. Terima kasih lagu ini yang menghiburkan hati di akhir umurku 28 tahun. Selamat tinggal 28 tahun dan selamatdatang 29 tahun. Ku mengharapkan yang baik dan lancar ditahun ini. Semoga cita-citaku untuk menjadi seorang manusia yang lebih baik daripada sebelumnya tercapai. 



Catatan terakhir 28 tahun, Hasidy Harun 
(konon-kononnyalah...)

Tiada ulasan:

JOM KLIK SAYA DISINI ! ! !