counter

Klik Disini Untuk Mengetahui Lebih Lanjut.

Khamis, 19 Januari 2012

AJAL ITU DEKAT DENGAN KITA

Salam kesejateraan untuk semua.


Dalam firman ALLAH S.W.T, dalam surah Ali Imran : Ayat 185. 


"Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Dan Sesungguhnya pada hari kiamat sajalah disempurnakan pahalamu.  Barangsiapa dijauhkan dari mereka dan dimasukkan ke dalam syurga, Maka sungguh ia Telah beruntung. Kehidupan dunia itu tidak lain hanyalah kesenangan yang diperdayakan"





Sesungguhnya firman ALLAH itu jelas, akan kematian selepas kehidupan. Bagi aku, aku belum bersedia untuk mati. Tetapi jika ajalku sudah sampai, aku terima saja, kerana aku sudah diperingatkan tentang kematian dan ketibaannya. Mati pada hakikatnya bukanlah untuk ditangisi, tetapi ianya adalah untuk diratapi dan sebagai ingatan kepada yang hidup. Biarlah aku mengharapkan kematian aku nanti kematian yang disulami dengan keimanan. Dan biarlah doa anak, doa muridku dan amalanku bawa bersama kelak. Sesungguhnya aku minta menjauhi api neraka jahanam. Doa untuk kita bersama. Amin. (U/p: Kita digalakan sentiasa mengingati mati)

Tiada ulasan:

JOM KLIK SAYA DISINI ! ! !