counter

Klik Disini Untuk Mengetahui Lebih Lanjut.

Khamis, 4 April 2013

"Whitening Operation" @ Proses Pemutihan.

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Sebentar tadi, saya telah menulis di dinding Muka Buku saya dengan tajuk "Whitening Operation" atau Operasi Pemutihan. Operasi ini adalah inisatif saya sendiri bertujuan untuk mengeluarkan nama-nama rakan Muka Buku yang mana akaunnya tidak jelas, tidak aktif, akaun yang saya tidak kenal empunya diri atau akaun yang tidak pernah memberi reaksi kepada apa yang kita paparkan.



Gambar hiasan : Penulis umpamanya proses pemutihan ini umpama mengesan, mententusahkan dan mengeluarkan nama-nama rakan Muka Buku ini umpama proses Pendatang Tanpa Izin (PATI).


Kata seorang ahli falsafah eropah yang maksudnya umpama begini, "Sesuatu yang baik itu dinilai melalui kualitinya dan bukan kuantitinya". Jadi, apa yang cuba saya ingin sampaikan disini adalah tiada guna mempunyai rakan taulan yang begitu ramai tetapi tidak memberi respon atau tindakbalas yang baik kepada kita. Samada ianya diterima oleh rakan pembaca, itu terpulang kerana kita hidup di dunia ini bukannya hidup bersendiri.

Walaupun setiap manusia ini mempunyai hak untuk melakukan sesuatu yang difikirkan betul tetapi biarlah perbuatan itu tidak memberi kesan negatif kepada mereka yang berada disekeliling kita.

Saya menyusun jari dan memohon maaf sekiranya, apa yang dilakukan saya ini memberi tanggapan negatif dan prasangka buruk terhadap saya. Yang baik itu datangnya daripada ALLAH S.W.T dan yang kurang baik itu datangnya daripada kekurangan ilmu saya.



Wassalam, terima kasih, selamat berkongsi.


Hasidy Harun
Tawau, Sabah, Malaysia.

Tiada ulasan:

JOM KLIK SAYA DISINI ! ! !