counter

Klik Disini Untuk Mengetahui Lebih Lanjut.

Selasa, 29 Julai 2014

Ucapan Ringkas Sempena Aidilfitri 1435 Hijrah.

Bismillahirrahman Nirrahim...

Allahuakbar, Allahuakbar, Allahuakbar Walillah Ilham.

Bersyukur kita dengan limpah dan kurniaNYA kita dapat bersama-sama melaksanakan Ibadah Puasa dan menyempurnakann Zakat Fitrah untuk tahun 1435 Hijrah Masehi.  Kita bersyukur kerana hidup dalam sebuah negara aman dan makmur disamping kemajuan dan pembangunan dikecapi serta hidup dalam rukun damai dan perpaduan yang utuh bersama suku kaum, etnik dan agama yang berlainan. Ia menjadi tonggak dan faktor terpenting bagi sebuah negara untuk mencapai kejayaan.

Dalam kita bergembira, kita juga perlu insaf dan tawadduk diatas ujian-ujian yang diberikan oleh Allah terhadap negara kita, Malaysia. Trajedi MH370 & MH17 membuka mata umat islam tentang kekuasaan Allah serta sayangnya DIA kepada umatnya. Justeru, kita harus ambil iktibar daripada perkara-perkara tersebut dan kembali ke jalan yang benar dalam menongkah arus kehidupan ini.

Tidak cukup dengan beberapa ujian yang membabitkan negara, kita juga dibuai dan dipertontonkan serangan Zionis Yahudi terhadap Hamas Palestin beberapa minggu lalu. Hampir 1000 nyawa rakyat Palestin terkorban dan beratus-ratus lagi cedera akibat kekejaman Zionis Yahudi terhadap rakyat Palestin.  Kita rakyat Malaysia dengan jelas mengutuk dan sangat tidak bersetuju dengan serangan ini kononnya atas sebab keselamatan dan mempertahankan negara Israel.  Kita rakyat Malaysia dan dunia sentiasa berdoa agar serangan Israel terhadap Palestin alan berakhir segera. Oleh yang demikian, saya memohon kepada pembaca semua agar kita sedekahkan surah Al-Fatihah kepada mujahidin-mujahidin Palestin yang terkorban kerana mempertahankan tanah air oleh serangan Israel. AL-FATIHAH.

Akhir sekali, saya menyusun jari. Memohon ampun dan maaf sekiranya dalam penulisan dan karya saya ada menyinggung hati dan perasaan pembaca dan berlaku kekhilafan saya yang tidak disengaja atau disengajakan terhadap pembaca. Hari yang mulia ini diharap kita meraikannya dengan iman dan taqwa bersederhana dalam bergembira InsyaALLAH mendapat berkat dari Allah S.W.T.

Amin Ya Rabb...
Wassalam...


Tiada ulasan:

JOM KLIK SAYA DISINI ! ! !